Bezoek - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van rogierleijsen - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van rogierleijsen - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: rogierleijsen

Blijf op de hoogte en volg

23 Maart 2011 | Hongarije, Boedapest

Hoi iedereen,
Ik hoor dat het daar in Nederland vandaag alweer 18 graden is. Dat klinkt goed en hier is het ook weer mooi aan het worden. Afgelopen weekend zijn Loes, Marlijn, Eva, Roy en Ralph langsgekomen en ze hadden echt het slechtste weekend uitgekozen. Tot aan vrijdag was het mooi en zonnig en vanaf vrijdag tot en met zondag was het ronduit slecht. Maandag scheen de zon echter alweer volop. Maar goed, dat kon onze pret hier in Boedapest niet drukken. Het was super leuk om mijn vrienden weer te zien en we hebben dan ook veel gelachen. Ook hebben ze mij bijgepraat over alles wat er in Nederland gebeurt zonder mij. Vrijdagochtend om 10.00 uur pakte ik de trein vanaf Budapest-Nyugati naar Ferihegy Airport. Ze waren echter al wat eerder dan verwacht geland en toen ik aankwam stonden ze al netjes klaar om direct te vertrekken. We gingen met de trein weer terug naar Boedapest en we zijn toen eerst naar mijn appartement gegaan. Ze konden pas om 14.00 uur inchecken in het hotel dus we hadden tijd genoeg om eerst even wat te gaan lunchen. Aangezien iedereen ontzettende honger had zijn we maar naar het dichts bijzijnde restaurantje bij mij om de hoek gegaan. Het was heel gezellig maar toch ook raar om hen in Boedapest te verwelkomen. Ik wist dat ze maar drie dagen bleven en daarom wilde ik dat ze zo veel mogelijk van de stad te zien kregen. Voordat ze kwamen had ik hen al een lijst gestuurd met alles wat we dit weekend gingen doen. Zie hieronder.

- Hero Square
- Parlement
- Ondergronds labyrint
- Sint Istvan Basiliek
- Gellert hill
- Terror house
- Buddha castle
- Fishermans towers
- White Angels
- Szechenyi Badhuis
- Szimpla
- Margaretha Island
- ChainBridge
- Staatsopera
- Grote Synagoge

Helaas is het ons niet gelukt om het hele lijstje te voltooien. Vrijdag in de namiddag en zaterdag overdag hebben we veel door de stad gewandeld en veel gezien. Natuurlijk heb ik ze ook aan een aantal van mijn vrienden voorgesteld en we zijn ’s avonds allemaal uitgegaan. Op zaterdagavond was het de planning om naar White Angels te gaan. Dat is een van de foute clubs van Boedapest en het leek mij wel leuk om ze daar naartoe mee te nemen. Ik was er zelf ook nog nooit geweest maar we hadden veel spannende verhalen gehoord. Toen we aankwamen zagen we dat iedereen verkleed was en bleek dat er voor eens in het jaar een high school Halloween feestje gehouden werd. Dit was natuurlijk een enorme tegenvaller aangezien mijn vrienden net allemaal al Carnaval gevierd hadden. Gelukkig waren we met een leuk gezelschap en is het uiteindelijk toch nog een hele gezellige avond geworden. We waren pas om 05.00 uur thuis en de volgende dag hebben we dus ook lekker uitgeslapen om ’s middags naar het badhuis te gaan. Hier zijn we flink wat uurtjes geweest en ’s avonds gingen we naar een gezellige kroeg om onze laatste drankjes te drinken. De volgende ochtend moesten ze om 04.00 uur alweer vertrekken om het vliegtuig te halen. Het was een veel te kort weekend maar wel super geslaagd!

Deze week heb ik een week vakantie van school. Er moet er ook gestudeerd worden en daar ben ik dan ook flink wat tijd aan kwijt. Ik heb enorm veel aantekeningen gemaakt tijdens de colleges en die vragen ernaar om bestudeerd te worden. We hebben helemaal geen boeken om uit te studeren dus alles gaat via je eigen aantekeningen en uit de hand-outs die je in de colleges ontvangt. Gelukkig hebben we ook internet voor als ik dingen op moet zoeken. Het is ook handig om samen te wonen met studenten die dezelfde vakken als jijzelf volgen zodat we met vragen altijd bij elkaar terecht kunnen. Verder moeten ik ook voor volgende week twee presentaties voorbereiden en het project gedeeltelijk af hebben. Dit gaat zeker lukken en ik vind het ook niet erg om met school bezig te zijn. Met de projecten zijn we nu bezig met prijszetting van een nieuw product op een nieuwe markt. We moeten ons dan niet alleen richten op de prijs die het bedrijf nodig heeft om winst te kunnen draaien et cetera, maar ook of dat het in lijn is met o.a. de concurrenten en welke invloed prijzen hebben op het product. Het is zeker leuk om hiermee bezig te zijn en wat erg fijn is, is dat we een goede groep hebben met mensen die gemotiveerd zijn om aan het project te werken.

Verder valt er deze vakantie vrij weinig te beleven aangezien veel studenten terug naar hun thuisland zijn. We gaan trouwens straks wel nog fietsen huren en door de stad fietsen. Ik ben benieuwd of ik het nog kan!

  • 23 Maart 2011 - 12:57

    Annemarie:

    volgens mij ben je nooit zo'n kei in fietsen geweest ;)

  • 23 Maart 2011 - 18:06

    Rogier:

    Bedankt..... Het is vallen en opstaan

  • 24 Maart 2011 - 17:03

    Leonie:

    effe jaloers maken: het was hier vandaag 18 graden! Leuke foto's! liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Boedapest

Studeren aan de Budapest Business School

Recente Reisverslagen:

12 April 2011

Kraków - Polen

23 Maart 2011

Bezoek

14 Maart 2011

Wenen

11 Maart 2011

Bratislava

01 Maart 2011

Update

Actief sinds 14 Jan. 2011
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 59052

Voorgaande reizen:

29 Januari 2011 - 15 Juli 2011

Boedapest

Landen bezocht: