Jó napot mindenkinek - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van rogierleijsen - WaarBenJij.nu Jó napot mindenkinek - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van rogierleijsen - WaarBenJij.nu

Jó napot mindenkinek

Door: rogierleijsen

Blijf op de hoogte en volg

14 Februari 2011 | Hongarije, Boedapest

Vandaag heb ik mijn eerste les Business Hungarian gehad. Dit zal zeker de leukste les van het hele semester worden! De docente spreekt geen enkel woord Engels en praat alleen maar Hongaars. Het lijkt een beetje op mijn Spaanse lessen van Avans… Ze heeft ons allerlei verschillende vormen en vervoegingen uit proberen te leggen, tenminste we denken dat het dat was aangezien we geen flauw idee hadden van de betekenis. Desondanks hebben we de grootse lol gehad vandaag en ik kijk nu al uit naar het vervolg op woensdag!

We zijn alweer begonnen aan onze tweede collegeweek in Boedapest. Voor diegene die geïnteresseerd zijn in welke vakken ik volg, hier zijn ze:

Business Hungarian
International Marketing Communication & PR
Negotiation Strategies
Hungary in the EU
International Organisation and Management Studies
International Enterprises
Controlling
Accounting
Business Finance
International Marketing

De meeste vakken die ik volg zijn erg interessant. De professoren spreken gelukkig goed Engels en zijn erg interessant om naar te luisteren. We hebben echter alleen geen boeken waar we uit kunnen studeren. Erasmus studenten krijgen alleen maar uitreksels in de colleges en daar moeten we het mee doen. Vooralsnog ben ik tevreden met het niveau en het valt me alleszins mee. De faciliteiten op de universiteit zijn echter belabberd. Alle tafels en stoelen vallen bijna uit elkaar, er is geen verwarming noch airco en de bibliotheek bestaat puur uit kapotte boeken.

Ondanks dat ik het de afgelopen week dus erg druk heb gehad met studeren, hebben we nog genoeg andere activiteiten ondernomen. Aangezien we hier maar een half jaar zijn, willen we zo veel mogelijk van de Hongaarse cultuur proeven. Letterlijk. Zo zijn we maandag naar een club gegaan, dinsdag naar een bar en woensdag naar een bar en daarna een club. Op donderdag wilden we iets anders doen en zijn toen maar naar een bar gegaan. Vrijdag hadden we ons welkomstfeest, georganiseerd door school, en er werd weer een club door ons bezocht. Drinken wordt hier namelijk gezien als onderdeel van de cultuur. Nu begrijp ik ook waarom al die Oost- Europeanen in Nederland altijd dronken zijn; het is onderdeel van hun cultuur.

Omdat we toch ook ergens een drang voelen om ook culturele bezienswaardigheden te gaan bezoeken hebben we aanstaande vrijdag een rondleiding door de stad gepland om vervolgens ’s avonds met de trein te vertrekken naar Krákow, Polen. We zijn erg benieuwd naar de stad en brengen tevens een bezoek aan Auschwitz. De treinreis duurt 11 uur en als je ziet hoe de treinen er hier uitzien dan gaat dat nog een behoorlijk lange en pijnlijke zit worden.

Deze week zit weer helemaal vol gepland met colleges en kroegentochten dus ik denk dat ik me ook komende week niet zal gaan vervelen.

Rog

  • 15 Februari 2011 - 12:03

    Sophie:

    Hey Rog!
    Wat een verhalen! Hopelijk begrijp je straks wat van de Hongaarse taal haha! Succes met de treinreis vrijdag. Ik weet nog niet wanneer ik naar je toe kom, maar het is wel de planning! Ik laat je weten wanneer en of het je dan uit komt.

    Kussss

  • 15 Februari 2011 - 19:16

    Leonie:

    Ha Rogier!

    Weet je meteen hoe het voelt als allochtoon wanneer je de taal niet spreekt. Gelukkig spreekt de rest wel Engels. Ben benieuwd wat je van Krakow en Auschwitz vindt. Goede reis alvast! liefs, Leonie

  • 17 Februari 2011 - 00:18

    RJ:

    Hee maat!

    Ik ben echt jaloers :P ik zou nu zo alles laten vallen om ook te studeren (of reizen) in het buitenland. Beter leer je in het Hongaars: Mag ik 4 bier
    en dan leer je dat aan mij wanneer je weer terug komt, wie weet komt het ooit nog van pas xD

    Veel plezier nog!

    Robbert Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Boedapest

Studeren aan de Budapest Business School

Recente Reisverslagen:

12 April 2011

Kraków - Polen

23 Maart 2011

Bezoek

14 Maart 2011

Wenen

11 Maart 2011

Bratislava

01 Maart 2011

Update

Actief sinds 14 Jan. 2011
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 59040

Voorgaande reizen:

29 Januari 2011 - 15 Juli 2011

Boedapest

Landen bezocht: